מנוע דיזל עם משאבת הזרקה רוטורית EDC
רבים מבעלי המקצוע חושדים במקרה שהמתנע מסתובב אך מנוע הדיזל לא מניע, שהתקלה במערכת הדלק (משאבת הזרקה, מרססים). לא כולם יודעים שלצורך התנעת המנוע יש צורך בסיבוב המשאבה במהירות מנוע העולה על מהירות של 120 – 150 סל"ד. בחלק מדגמי הרכב לא קיים מד מהירות מנוע, ולא ניתן לראות את מהירות המנוע באמצעות סורק התקלות בתפריט של "זרם נתונים" (נתונים נוכחים). מהירות סיבוב המנוע תלויה במתח המצבר, בתקינות המתנע ובכבלים בין המצבר למתנע, כמובן בחלק המכאני של המנוע. כשל חלקי בכל אחד ממרכיבים אלו יכול לגרום למתנע להסתובב באיטיות.

בדיקת מתח המצבר וזרם ההתנעה
השימוש במד זרם יכול לפתור את הבעיה של חוסר במכשיר למדידת מהירות סיבוב המנוע. לא מספיק מד זרם, יש צורך בנתון השוואתי של מנוע זהה, כלומר, צריך לבדוק את צריכת הזרם ומתח המצבר בזמן התנעה בדגם רכב זהה, במידה ורואים שמתח המצבר נופל מתחת ל – 10 וולט, וצריכת הזרם אינה גדולה בהשוואה לרכב זהה, במקרה זה יש צורך לבדוק את תקינות המצבר. במידה ומתח המצבר אינו נופל מתחת ל – 10 וולט, ונתון הזרם גבוה או נמוך משמעותית מהבדיקה ברכב זהה, יש לבדוק את המתח המגיע למתנע, במידה והמתח נמוך מהמתח של המצבר (קטן במתח העולה על 0.5 וולט) , יש לבדוק את מפלי המתח בקו הפלוס והמינוס מהמתנע למצבר.

בדיקת מתח ההספקה למתנע
במידה ומתח המצבר תקין וצריכת הזרם גבוהה בהשוואה לרכב הזהה, יתכן שהמתנע "תפוס" או מנוע הרכב "תפוס". לעולם אל תחליף מתנע לפני שבדקת את המצבר ואת המתח המגיע למתנע, כלומר, מפל המתח שנופל על כבל הפלוס העבה של המתנע וכבל המינוס מהמצבר לשלדה ולמנוע הרכב.